Tu la ce ora mananci?

Asemeni ca in cariera, in iubire sau la reducerile din magazine, majoritatea lucrurilor se fac la timpul lor, inclusiv luarea meselor avand propriul ceas.
Este adevarat, caloriile sunt tot calorii, indiferent de ora la care mananci. Dar, momentul in care dai organismului caloriile din mancare influenteaza metabolismul si nivelul de saturare, lucrul acesta putand face diferenta intre pierderea in greutate si luarea in greutate.

Ora mesei conteaza! Cand trebuie sa mananci ca sa slabesti

Asadar, greutatea corporala a fiecarui om este determinata de un amalgam de influentatori ai metabolismului de la creier, la hormoni, la neurotransmitatori. In situatia in care oricare din acesti factori percepe la un moment dat ca organismul tau nu dispune de suficiente calorii, acesta va duce la incetinirea metabolismului si cresterea apetitului alimentar, care – pe perioada indelungata au posibilitatea de a conduce la ingrasare, in ciuda eforturilor depuse in vederea slabirii. Din aceasta cauza, in momentul in care mananci este la fel de important cum e ce mananci.

Cea dintai masa a zilei va trebui sa fie micul dejun. Insa acesta nu trebuie servit decat in momentul in care ajungi la serviciu sau cand mergi spre locul de munca. Dupa ce te-ai ridicat din pat soi te-ai toaletat, este necesar servitul micului dejun in fiecare dimineata. In alta ordine de idei, micul dejun, dar si bautul a doua pahare de apa, ar fi indicat sa se petreaca in maximum o jumatate de ora de la trezit.

Se cunoaste faptul ca atat apa dar si micul dejun iti invioreaza metabolismul, il pune in miscare, informandu-l in mod practic ca nu este necesar sa conserve energie, ci este un lucru normal sa o consume prin ardere. In acest fel, exista sanse de slabit mai ridicate daca ai fi la cura de slabire, insa ai trece peste micul dejun. In mod normal, cu cat astepti mai mult sa servesti micul dejun, cu atat organismul tau va incepe sa arda calorii mai tarziu.
Pasul urmator in ceea ce se numeste “ceasul meselor de zi cu zi” are la baza regula sa nu lasi mai mult de trei – patru ore cel mult intre mese. Mesele fac referire la cele principale dar si la gustari.

In cazul in care dimineata la micul dejun in jurul orelor 7:30, ai servit un bol de ovaz cu iaurt si scortisoara este indicat ca pe la ora 10:30 – 11:00 sa servesti o gustare. Gustarea poate avea la baza un mar, o banana, 50 de grame de migdale sau alune de padure, neprajite.

Va trebui insa sa fiti foarte atenti, intrucat mesele principale nu trebuie sa fie precum un “festin” Nu mananci si ciorba si felul doi la pranz in cazul in care bagi ceva in gura o data la trei ore, mesele principale fiind nevoie sa fie din punct de vedere cantitativ mai mici.
Indiferent cum ar fi, este indicat sa mananci de circa cinci ori pe zi, trei mese principale si doua gustari. In acest fel, nivelul zaharului in sange nu se reduce brusc, mentinandu-se intr-un echilibru constant, lucru care tine departe diabetul zaharat de tip ii, insa si acea foame care razbeste de multe ori oamenii care lasa prea mult timp sa treaca intre mese, foame care are rolul sa-si umfle burtile in cadrul unei singure mese.

Mancam sau nu dupa ora 18.00?

De indata ce incepe sa apuna soarele, este necesar sa nu mai mananci. Cu conditia ca sa ai un program relativ regulat. In cazul in care locul de munca sau alte activitati iti solicita sa stai treaz pana noaptea tarziu sau pana dimineata, nu este posibil ca ultima masa sa o servesti la orele 19:30. Dar, in cazul in care programul tau este regulat si implica munca pe timp de zi, la ora 19:30 ar fi necesar sa servesti ultima masa, dar care sa fie destul de usoara.

Este necesar sa ai in vedere faptul ca metabolismul incetineste in jurul orelor 16:00, fapt pentru care, incepand cu aceasta ora, nu este necesar sa oferi organismului mancaruri grele, incarcate caloric. Indiferent ce se va intampla si de program, indicat este sa nu te culci cu burta plina. Metabolismul se afla la nivel minim pe parcursul in care dormim, asa ca tot de ingeram inainte de a ne culca se pot transforma in depozite de grasime. In cazul in care nu ai un program regulat, este necesar ca ultima masa sa fie servita cu circa 3-4 ore inainte de culcare. In cazul in care ti se face foame intre timp, este recomandat sa bei apa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *