Cuisine

Idei sanatoase pentru mese festive, ce bem & mancam

September 21, 2017

De sarbatori avem obiceiul de a fi alaturi de cei dragi sa ne face cadouri dar si sa mancam mai mult decat este necesar in cadrul meselor festive.In vederea mentinerii siluetei de sarbatori iti poti potoli foamea  si pofta cu alimente destul de sanatoase.

Desi cozonacii, sarmalele si salatele cu maioneza nu ne lipsesc niciodata de pe masa de Craciun sau de Anul Nou, in momentul in care doresti sa slabesti este important sa consumi cat mai putin din mancarurile traditionale si sa pregatesti si cateva alternative sanatoase si in acelasi timp gustoase, prin intermediul Slab sau Gras va uram sarbatori fericite si echilibrate!

Legume verzi: poti conta pe legumele verzi in vederea prepararii unor garnituri delicioase si cu putine calorii! Umple-ti congelatorul  cu pungi de legume verzi congelate, cum ar fi pastai de fasole, broccoli si spanac, dupa care le fierbeti putin si amestecati-le cu un dressing dietetic din suc de lamaie si iaurt degresat. Garniturile acestea usoare se asorteaza destul de bine cu o friptura de curcan sau de vita, pe langa un pahar de vin!

Condimente delicioase: se poate spune ca acele condimente alese destul de bine dau gust mancarii si unele dintre acestea te sprijina sa-ti reduci si apetitul. Un condiment traditional il constituie scortisoara in sezonul acesta, confera un gust dulceag oricarei mancari si, cel mai important, este bogata in antioxidanti si isi aduce aportul la reducerea nivelului de zahar din sange. De asemenea, ghimbirul reprezinta un alt condiment pe care il poti gasi proaspat, si care in afara gustului destul de bun, are rolul de combatere a simptomelor racelii si ale alergiilor, avand proprietati inflamatoare

Snack-uri bogate in Omega 3: in momentul in care esti vizitat de prieteni si te relaxezi la un film bun, iti trebuie neaparat ,,ceva de rontait,, iar primele alegeri in acest sens sunt bineinteles nesanatoase. Este necesar sa uiti de covrigei, chipsuri, caramele si pateuri si aseaza pe masa boluri simpatice, care sa contina fructe oleaginoase crude, fara sare : migdalele, alunele de padure, nucile si fisticul sunt alegeri perfecte! Va trebui insa sa fii atent intrucat o portie nu trebuie sa depaseasca 10-15 bucati!

Vin rosu: fata de toate bauturile alcoolice ce se servesc la mesele festive, prezinta cele mai multe proprietati terapeutice si, mai mult de atat, detine mai putine calorii fata de alte soiuri de alcool. De asemenea, vinul rosu are rolul de sprijinire a bunei functionari a sistemului cardiovascular, intrucat contine resveratrol, dar nu trebuie sa depasesti un pahar pe zi.

Deserturi dietetice: asa cum nici o masa nu este completa fara un desert delicios, poti servi de sarbatori dulciuri dietetice, fara zahar sau, cu cel mai putine calorii. Ciocolata neagra contine antioxidanti si, fiind consumata cu moderatie, are rolul de echilibrare a tensiunii arteriale.

You Might Also Like

sharing is caring