Health

Cele mai recomandate metode impotriva balonarii

March 7, 2018

Si bonus: alte remedii pentru stomac.

Balonarea este o afectiune frecventa, dar nu este imposibil sa scapam de ea. Aceasta apare cand facem combinatii nefericite intre alimente sau atunci cand avem intoleranta la unul dintre alimentele consumate. In schimb la femei, aceasta balonare apare odata cu sindromul premenstrual, dar acesta dispare rapid odata cu venirea acesteia. Daca problema devine constanta in cazul balonarii abdominale, inseamna ca acesta este semnul unei suferinte acute sau cronice si trebuie sa consultati un medic.

Gazele intestinale sunt o parte normala din procesele digestive ale organismului, acestea fiind rezultatul carbohidratilor nedigerati care sunt fermentati de bacterii. De asemenea daca dumneavoastra consumati doar fructe si legume si totusi problema persista, trebuie sa stiti ca si acestea au un continut mare de carbohidrati, care pot produce gaze in exces. Gazele intestinale in exces care se manifesta prin balonare sau eructatie si flatulenta, sunt cauzate de inghitirea aerului sau de digestia incompleta a alimentelor consumate. Atunci cand gazele nu sunt eliminate, se acumuleaza in stomac si intestine si provoaca balonarea. Aceasta din urma se manifesta prin dureri abdominale de intensitate variabila.

pss, citeste reteta de cheeseburger smecher aici; n-o sa regreti.


Pentru a evita gazele intestinale si implicit balonarea, o sa va las mai jos cateva sfaturi pentru a le preveni:

1. Introduceti treptat cantitati mari de fibre in dieta

Daca doriti sa cresteti aportul de fibre in dieta dumneavoastra, aveti grija sa o faceti treptat, deoarece schimbarilor majore in dieta le trebuie un timp de acomodare a sistemului digestiv, astfel pot aparea probleme cu acumularea gazelor intestinale. Tractul digestiv nu poate descompune fibrele, de aceea poate duce la flatulenta si balonare, de aceea trebuie sa introduceti fibrele pas cu pas in dieta pentru a permite tractului sa se adapteze.

2. Mancati incet

Atunci cand mancati inghititi o cantitate de aer, care aceasta este decisiva in aparitia disconfortului provocat de gazele intestinale, de aceea trebuie sa mancati incet, sa mestecati hrana corespunzator si sa va relaxati in timpul mesei.

3. Alegeti cu atentie bauturile

Daca optati pentru bauturile carbogazoase sau pentru apa minerala, trebuie sa stiti ca acestea introduc gaze in intestine, ceea ce inseamna ca sunteti predispusa la balonare si flatuenta. De asemnea trebuie sa evitati si bauturile reci, deoarece impiedica procesul de digestie sa isi indeplineasca rolul intr-un mod optim.

4. Evitati fumatul dupa masa

Evitati sa fumati dupa ce ati avut o masa copioasa, deoarece acesta este un factor agravant al balonarii si flatulentei.

5. Nu va intindeti in pat dupa masa

Daca dupa ce ati mancat va intindeti in pat, trebuie sa stiti ca impiedicati organismul sa digere corespunzator alimentele consumate. Dupa ce ati mancat trebuie sa ramaneti in picioare cel putin jumatate de ora.

6. Eliminati sorbitolul din dieta

Alimentel indulcite cu sorbitol pot fi nocive din cauza acumularii gazelor in intestine. Acesta este un alcool obtinut din zahar care ajunge de fiecare data sa fie digerat necorespunzator, provocand flatulenta.

7. Evitati bautul cu paiul si mestecatul gumei

Bautul lichidelor cu paiul si mestecatul frecvent a gumei sunt doua obiceiuri care pot produce sau agrava acumularea de gaze in intestine, deoarece inghititi o cantitate mai mare de aer. Daca beti dintr-un pahar normal, ati putea reduce semnificativ aerul care ar putea patrunde prin esofag, catre stomac si intestine.

si ceva sanatos… sucuri detox bune bune!


Daca totusi balonarea s-a instalat si nu stiti cum sa scapati de ea, o sa va dau cateva sfaturi pentru a va fi mai usor:

  • Mergeti la baie si dati gazele afara;
  • Intindeti-va in pat;
  • Beti un ceai verde, de musetel, de menta sau de ghimbir;
  • Beti putina apa cu putin otet de mere;
  • Beti o cafea cu lapte;
  • Consumati un iaurt;
  • Mancati putin usturoi.

De asemenea pentru a preveni balonarea, este indicat sa nu consumati fructe dupa masa.

You Might Also Like

sharing is caring